Į kainą įskaičiuota: Gidai, 1 nakvynė viešbutyje, maitinimas maršrute ir pervežimai
Nakvynės palapinėje: 8. Nakvynės viešbutyje: 1
Dviračiu: 500 km. Pervežimai 720 km
Europiečiai pirmą kartą atvyko į kalnuotą klajoklių klajoklių šalį IV amžiuje prieš Kristų, kai Aleksandro Makedoniečio armija žygiavo į Indiją. Po dviejų šimtmečių čia atvyko kinų keliautojas Xuan Jiang ir tyrinėjo būsimojo Didžiojo šilko kelio kelius. Garsusis Venecijos keliautojas Marco Polo XIII amžiuje čia ieškojo maršruto į Kiniją. O XIX amžiuje P.P. Semenovas-Tian Šanskis atliko keletą ekspedicijų. Dviračių žygio maršrutas – prisilietimas prie iškilių protėvių nuopelnų. Pirmoji dviračių turų pusė eina per perėjas (nuo 3 iki 4 tūkst. metrų) ir slėniais tarp Vakarų kalnų grandinių ir keterų, o antroji - Centrinio Tian Šanio.
Pervežimas iš Biškeko į Arašanas kaimą kalnuose. 22 km. Dviračių dalis: Arašane sėsime ant dviračių ir važiuosime 37 kilometrus į Alamedino ir Alaarchos upių santaką. Iš pradžių vyrauja pakilimai per Tatyrų slidinėjimo kurortą į Chonkurchak – vieną mažiausių, bet gražiausių Tian Šanio tarpeklių. Tada važiuosime pro Nacionalinį biodraustinį, kuriame saugomos retos tulpių rūšys. Po perėjos nusileidžiame į Oruu-Sai tarpeklį (2100 m, slidinėjimo kurortas). Pabaiga Kaška-Su kaime(gamtos parkas). Gruntiniai keliai, pakilimai ir nusileidimai. 37 km. Pervežimas: iš kaimo Kashka-Su į Biškeką. 26 km.
Pervežimas: iš Biškeko į vakarus į Kara-Balty, o po to į pietus, iki Too-Ashuu perėjos (3586 m – „Camel Pass“).
Kartkartėmis automobilis neria į galerijas ir tunelius, kurie saugo kelią nuo lavinų ir uolų griuvimų. Tai vienas klastingiausių ir pavojingiausių perėjų visame Vidurinės Azijos regione. 144 km
DVIRATIS: perėjoje sėdame ant dviračių ir leidžiamės į Suusamiro slėnį. Pravažiuojame vaizdingus Kozhomkul ir Kyzyl-Suu kaimus Nakvynė Kokomeren upės slėnyje. Vyrauja plokščios atkarpos ir šlaitai. Gruntas. 72 km.
Pervežimas: iš nakvynės į Džang-Aryk (Jangi-Arik) važiuojame automobiliu 75 km. DVIRAČIAI: Iš Džang-Aryk kylame į Tuz-Ashuu perėją (kirgizų kalba: „tiesi perėja“). Užburia vidinių Tian Šanio slėnių gamtos atšiaurumas ir stebuklingas snieguotų kalnų vaizdų grožis. Nusileidžiame prie kalnų ežero Son-Kul (Song-Kol, 3016 m, 2-as pagal dydį ežeras Kirgizijoje). Ežeras 200 dienų per metus yra padengtas sniegu, o žiemą prie jo privažiuoti beveik neįmanoma. Nakvynė netoli jurtų miestelio Batay-Aral ant Son-Kul kranto (galima nakvynė jurtoje). Pakilimai ir nusileidimai. Gruntas. 38 km.
DVIRAČIAI: Iš Batay-Aral (apvažiuojame ežerą iš šiaurės į pietus) kylame į perėją Moldo-Ašū (3346). Nuo perėjos atsiveria nuostabus vaizdas į tarpeklius, aukštus kalnus su ledo kepurėmis ir šlaitus, apaugusius didžiulėmis eglėmis. Čia dažnai būna rūkas, tirštas kaip pienas, todėl beveik nieko nesimato. Nusileidžiame nuo perėjos į pietus Kurtkos upės pakrante iki kaimo. Aktal (Ak-Tal). Iš alpinių pievų zonos patenkame į miško zoną. Nakvynė ant Naryn upės kranto. Daug pakilimų ir nusileidimų. Gruntas. 95 km.
Pervežimas: nuo Naryn upės iki Mels perėjos (3420) per kaimą Baetovas. 55 km. DVIRAČIAI: Toliau judame į pietus. Techniškas ir adrenalino kupinas nusileidimas iš perėjos priartina mus prie paslaptingos Taš-Rabato tvirtovės (3600). Taš-Rabato pilis buvo pagrindinis Didžiojo šilko kelio, kertančio Tien Šanį, taškas. Pasiklydęs nepaliestoje gamtoje, toli nuo apgyvendintų vietovių netoli sienos su Kinija, Taš Rabatas iš išorės atrodo griežtas, monumentalus ir neįveikiamas. Nakvynė prie Taš-Rabato pilies (galima nakvoti jurtoje). Reljefas įvairus. Gruntas. 71 km.
Pervežimas iš Taš-Rabato per At-Bashi – Naryn (2500) į kaimą Tash-Bashat. 146 km. DVIRAČIAI: važiuosime Eki-Naryn tarpekliu palei dvi upes. Abi upės teka giliais kanjonais, kurie kerta platų, plokščią slėnį, virš kurio kyla snieguotos keteros: kvapą gniaužiantis vaizdas. Važiuojame per Nacionalinį laukinės gamtos parką, kuriame gyvena kalnų ožkos ir elniai. Nakvynė ant Maly Naryn upės kranto Eki-Naryn tarpeklyje. Vaizdingas grunto kelias seka tarpeklio vingiais. Neįkyrūs pakilimai ir nusileidimai. 32 km.
DVIRAČIAI: palei Maly Naryn ir Bolgart upes: erdvus slėnis su sniegu padengtomis penkių tūkstančių metrų viršūnėmis tolumoje. Retkarčiais matome kirgizų klajoklių jurtų stovyklas. Taisyklingi apvalūs kalnai, stovintys plokščio slėnio viduryje, įtartinai primena ugnikalnius. Didingi tarpekliai ir nuostabūs slėniai, įrėminti snieguotų viršūnių. Kelias visą dieną driekiasi palei upes. Nakvynė prie terminių mineralinių šaltinių (2390) Jilu-Suu. Reljefas: daug plokščių vietovių, keletas trumpų pakilimų. Gruntas. 70 km.
DVIRAČIAI: pakilimas palei upę Jilu-Suu iki Tosoro perėjos (3893 m, išvertus iš tiurkų kalbos reiškia „priekio postas“ arba „prieš postas“). Nusileidimas į mėlynąjį Tian Šanio perlą – Issyk-Kul ežerą (1609 m, antras pagal dydį aukštuminis kalnų ežeras pasaulyje po Titikakos ežero Pietų Amerikoje). Kelio reljefas: po ilgo kilimo seks kelių kilometrų nusileidimas. Gruntas. 68 km. Nakvynė ant Issyk-Kul kranto.
DVIRAČIAI: palei Issyk-Kul krantą iki Druskos ežero. Vyrauja lygūs plotai. Gruntas. Poilsis ant ežero kranto. (15 km) Pervežimas į Biškeką (245 km). Numatomas atvykimo laikas į Biškeką apie 17 valanda. Priklausomai nuo oro sąlygų ir grupės tempo, organizatoriai turi teisę keisti programą.
Skrydžio bilietai, kelioninis sportinis draudimas, papildomos nakvynės viešbutyje Biškeke,jei tokiu reikės, maitinimas Biškeke, pervažiavimas iš/į oro uostą, kalnų dviračių ir šalmo nuoma jei nevešite savo; palapinės, miegmaišio, kilimėlio nuoma, jei nevešite savo,(apie 20-30 eurų). Nakvynės pagal pageidavimą jurtose ar kitur. Suvenyrai, pirties nuoma ir kt. asmeninės išlaidos.
Kokią įrangą galite suteikti ?
Vietoje galima išsinuomuoti 2-vietę palapinė, miegmaišį ir kilimėlį. Mokama papildomai.
Informacija apie dalyvavimo dviračių žygyje detales:
Taigi, keli žodžiai apie šią nuostabią vietą, kurią ketinate aplankyti. Didžiausias Kirgizijos ežeras Issyk-Kul yra vienas didžiausių kalnų ežerų pasaulyje. Issyk-Kul ežeras teisėtai vadinamas Vidurinės Azijos perlu. Issyk-Kul yra antras skaidriausias ežeras pasaulyje po Baikalo ežero. Švelnios žiemos ir vandens šilumos atsargos bei ežero druskingumas neleidžia jam net žiemą pasidengti ledu.
Issyk-Kul yra tarp dviejų Šiaurės Tien Šanio kalnagūbrių; Šiaurinis jos krantas yra Kungey-Alatau kalnagūbrio papėdė, o pietinis - Terskey-Alatau kalnagūbrio papėdė, kurios aukščiausia vieta siekia 5200 m. Šiauriniai kalnų šlaitai yra padengti eglynais, pietinius dengia tik stepinė augalija.
Susitikimo vieta:
Dabar apie dalyvavimo dviračių žygyje Tien Šanio kalnuose detales. Rekomenduojame į Biškeką atvykti diena anksčiau pailsėti po ilgo skrydžio. Grupė renkasi svečių namuose. Pagal poreikį galėsim organizuoti pasitikimą ir pervežimą, arba nesunkiai gaima atvykti patiems. Netoli šių svečių namų yra dviračių nuoma.
Žygio dalyviai, atvykę turo pradžios dieną, į svečių namus turi atvykti ne vėliau kaip 8 val.
Po trumpo instruktažo mums suteikiama turistinės įrangos nuoma. Tada palydos automobiliu judame į dviračių nuomos punktą. Nuomai gali prireikti grynųjų pinigų užstato (100-200 eurų) arba dalinio grynųjų pinigų užstato (50-100 eurų) + dokumentas.
Išsirinkę dviračius ir pasirašę reikiamus dokumentus automobiliu pajudėsime į dviračių žygio pradžios vietą.
Reikalavimai dalyviams:
Norintiems dalyvauti žygyje , reiktu turėti patirtį važinėjant kalnų diviračiu pavarų valdyme. Dalis trasos driekiasi gruntiniais keliais, dalis – asfaltu. Vietomis yra stačių pakilimų, kur tenka stumti dviratį. Palydos automobiliai turistams veža maistą, daiktus, įrangą. Kai kuriose maršruto atkarpose t veža žygio dalyvius ir dviračius.
Trasos tipas: plokščia / kalvos / kalnai/ akmenuota/ asfaltas / gruntas / kaimo kelias…
Daugiausia keliaujame gruntiniais keliais ir šiek tiek asfaltu.
Judėjimo tvarka, vidutinis greitis:
Paprastai judėjimo tvarka yra tokia: nedidelei grupei vadovauja vienas instruktorius. Instruktorius pasirenka judėjimo greitį, stengdamasis atsižvelgti į visų dalyvių galimybes.
Koks bus krūvis? Ar galiu susitvarkyti?
Kasdien turistai nukeliauja po 30-100 km kalnuota ir miškinga vietove. Žygis skirtas vidutinio ir aukštesnio fizinio pasirengimo žmogui, ne sportininkui, bet ir ne dėdei su alaus pilvu. Kaip rodo ilgametė kelionių dviračiais patirtis, visi atitinka normą, tačiau su skirtingu komfortu. Prieš kelionė likus bent mėnesiui ar dviems, rekomenduojame papildomai sportuoti ištvermei. Jei būsite pasiruošę, galėsite mėgautis aplinkiniais kraštovaizdžiais.
Dalyvavau dviračių žygyje 5 žmonių grupėje. Džiaugiuosi, kad įgijau nepamirštamos patirties. Didelio susidomėjimo sulaukė vietos tradicijos ir supažindinimas su klajoklišku kirgizų gyvenimo būdu. Neįtikėtini kraštovaizdžiai, atviri ir profesionalūs gidai, nuolatiniai kultūriniai atradimai ir aktyvus, nuotykių kupinas kelionės formatas įtikino, kad tai ne paskutinis mano apsilankymas šioje nuostabioje šalyje. Gal net žiemą. Jei ieškai tikro nuotykio, linkiu tau leistis į šią kelionę!
Jei norite leistis į nuotykius, bet nežinote, nuo ko pradėti, Kirgizija yra kaip tik ta vieta. Andriaus ir Marato organizuojamas žygis apima sunkiai pasiekiamas, bet kartu ir labai ryškias vietas. Pastaraisiais metais Kirgizija tapo labai populiari tarp turistų. Ir todėl vietomis keliautojų daug. Bet ko mums reikia? Kalnai, gamta ir mažiau šurmulio. Mūsų maršrutas atitolino mus nuo minios. Man tai buvo vienas svarbiausių kelionės momentų. Labai patiko pats kelionės organizavimas. Mąstantys, logiški, parengti vadovai. Jie žino maršrutą ne iš popieriaus))
Nemaniau, kad Biškekas taip sustingęs Sovietų Sąjungoje. Čia laikas tarsi sustoja. Tačiau tai galioja ir visai Kirgizijai. Nors tai ir nesugadina. Tuo pat metu matėme daug europiečių ir vienų keliautojų, o tai rodo, kad šalis atvira, patogi ir saugi. Kalnai be galo gražūs. Sovietų Sąjunga buvo palikta už praeityje, o mus pasitiko nuostabi gamta, nuostabi vietinė virtuvė ir klajokliai piemenys, kurie net nemokėjo rusiškai. Tuo labiau angliškai :)
Dar vaikystėje girdėjau apie Issyk-Kul ežerą. Ir niekada nemaniau, kad nuvyksiu į šį nuostabų kraštą. Ežeras didžiulis. Ir jūs galite jį apeiti tik per kelias dienas. Tiesą sakant, iš įpročio mes jį pavadinome jūra)) Tai tikrai atrodo kaip jūra, nes kai kuriose jos vietose ji yra beribė. Tačiau kitoje vietoje, štai, matosi priešingas krantas su masyviais snieguotais kalnais. Vienu žodžiu puiku ! Pats žygis buvo puikus, labai padėjo tai, kad buvo palydos automobiliai, ne karta man teko ten ir su diračiu ant stogo važiuoti, tai nereikėjo kitiems manęs laukti :)
Patirtis turizmo srityje: 22 years