MTB dviračių turas Kirgizijoje, Tian Šanio kalnuose - gotowild.lt

Kirgizija, Tain Šanio kalnai

MTB dviračių turas Kirgizijoje, Tian Šanio kalnuose

2025 m. Liepos 12 - 20 d. - 1180 €

Palikite užklausą

Maršruto aprašymas

1180 €

Į kainą įskaičiuota: Gidai, 1 nakvynė viešbutyje, maitinimas maršrute ir pervežimai

9 dienos

Nakvynės palapinėje: 8. Nakvynės viešbutyje: 1

240 км

Dviračiu: 500 km. Pervežimai 720 km




Europiečiai pirmą kartą atvyko į kalnuotą klajoklių klajoklių šalį IV amžiuje prieš Kristų, kai Aleksandro Makedoniečio armija žygiavo į Indiją. Po dviejų šimtmečių čia atvyko kinų keliautojas Xuan Jiang ir tyrinėjo būsimojo Didžiojo šilko kelio kelius. Garsusis Venecijos keliautojas Marco Polo XIII amžiuje čia ieškojo maršruto į Kiniją. O XIX amžiuje P.P. Semenovas-Tian Šanskis atliko keletą ekspedicijų. Dviračių žygio maršrutas – prisilietimas prie iškilių protėvių nuopelnų. Pirmoji dviračių turų pusė eina per perėjas (nuo 3 iki 4 tūkst. metrų) ir slėniais tarp Vakarų kalnų grandinių ir keterų, o antroji - Centrinio Tian Šanio.



Kelionės programa

1

Biškekas – Čonkurčako tarpeklis

Pervežimas iš Biškeko į Arašanas kaimą kalnuose. 22 km. Dviračių dalis: Arašane sėsime ant dviračių ir važiuosime 37 kilometrus į Alamedino ir Alaarchos upių santaką. Iš pradžių vyrauja pakilimai per Tatyrų slidinėjimo kurortą į Chonkurchak – vieną mažiausių, bet gražiausių Tian Šanio tarpeklių. Tada važiuosime pro Nacionalinį biodraustinį, kuriame saugomos retos tulpių rūšys. Po perėjos nusileidžiame į Oruu-Sai tarpeklį (2100 m, slidinėjimo kurortas). Pabaiga Kaška-Su kaime(gamtos parkas). Gruntiniai keliai, pakilimai ir nusileidimai. 37 km. Pervežimas: iš kaimo Kashka-Su į Biškeką. 26 km.

2

Kuprunugarių perėja – Kokomeren upės slėnis

Pervežimas: iš Biškeko į vakarus į Kara-Balty, o po to į pietus, iki Too-Ashuu perėjos (3586 m – „Camel Pass“).
Kartkartėmis automobilis neria į galerijas ir tunelius, kurie saugo kelią nuo lavinų ir uolų griuvimų. Tai vienas klastingiausių ir pavojingiausių perėjų visame Vidurinės Azijos regione. 144 km
DVIRATIS: perėjoje sėdame ant dviračių ir leidžiamės į Suusamiro slėnį. Pravažiuojame vaizdingus Kozhomkul ir Kyzyl-Suu kaimus Nakvynė Kokomeren upės slėnyje. Vyrauja plokščios atkarpos ir šlaitai. Gruntas. 72 km.

3

Snieguoti kalnai ir Son-Kul ežeras

Pervežimas: iš nakvynės į Džang-Aryk (Jangi-Arik) važiuojame automobiliu 75 km. DVIRAČIAI: Iš Džang-Aryk kylame į Tuz-Ashuu perėją (kirgizų kalba: „tiesi perėja“). Užburia vidinių Tian Šanio slėnių gamtos atšiaurumas ir stebuklingas snieguotų kalnų vaizdų grožis. Nusileidžiame prie kalnų ežero Son-Kul (Song-Kol, 3016 m, 2-as pagal dydį ežeras Kirgizijoje). Ežeras 200 dienų per metus yra padengtas sniegu, o žiemą prie jo privažiuoti beveik neįmanoma. Nakvynė netoli jurtų miestelio Batay-Aral ant Son-Kul kranto (galima nakvynė jurtoje). Pakilimai ir nusileidimai. Gruntas. 38 km.

4

Batay-Aral – Kurtkos upė – alpinės pievos

DVIRAČIAI: Iš Batay-Aral (apvažiuojame ežerą iš šiaurės į pietus) kylame į perėją Moldo-Ašū (3346). Nuo perėjos atsiveria nuostabus vaizdas į tarpeklius, aukštus kalnus su ledo kepurėmis ir šlaitus, apaugusius didžiulėmis eglėmis. Čia dažnai būna rūkas, tirštas kaip pienas, todėl beveik nieko nesimato. Nusileidžiame nuo perėjos į pietus Kurtkos upės pakrante iki kaimo. Aktal (Ak-Tal). Iš alpinių pievų zonos patenkame į miško zoną. Nakvynė ant Naryn upės kranto. Daug pakilimų ir nusileidimų. Gruntas. 95 km.

5

Naryn upė – Taš Rabat pilis

Pervežimas: nuo Naryn upės iki Mels perėjos (3420) per kaimą Baetovas. 55 km. DVIRAČIAI: Toliau judame į pietus. Techniškas ir adrenalino kupinas nusileidimas iš perėjos priartina mus prie paslaptingos Taš-Rabato tvirtovės (3600). Taš-Rabato pilis buvo pagrindinis Didžiojo šilko kelio, kertančio Tien Šanį, taškas. Pasiklydęs nepaliestoje gamtoje, toli nuo apgyvendintų vietovių netoli sienos su Kinija, Taš Rabatas iš išorės atrodo griežtas, monumentalus ir neįveikiamas. Nakvynė prie Taš-Rabato pilies (galima nakvoti jurtoje). Reljefas įvairus. Gruntas. 71 km.

6

Eki-Naryn tarpeklis ir nacionaliniai parkai

Pervežimas iš Taš-Rabato per At-Bashi – Naryn (2500) į kaimą Tash-Bashat. 146 km. DVIRAČIAI: važiuosime Eki-Naryn tarpekliu palei dvi upes. Abi upės teka giliais kanjonais, kurie kerta platų, plokščią slėnį, virš kurio kyla snieguotos keteros: kvapą gniaužiantis vaizdas. Važiuojame per Nacionalinį laukinės gamtos parką, kuriame gyvena kalnų ožkos ir elniai. Nakvynė ant Maly Naryn upės kranto Eki-Naryn tarpeklyje. Vaizdingas grunto kelias seka tarpeklio vingiais. Neįkyrūs pakilimai ir nusileidimai. 32 km.

7

Maly Naryn – klajoklių jurtos – mineralinės versmės

DVIRAČIAI: palei Maly Naryn ir Bolgart upes: erdvus slėnis su sniegu padengtomis penkių tūkstančių metrų viršūnėmis tolumoje. Retkarčiais matome kirgizų klajoklių jurtų stovyklas. Taisyklingi apvalūs kalnai, stovintys plokščio slėnio viduryje, įtartinai primena ugnikalnius. Didingi tarpekliai ir nuostabūs slėniai, įrėminti snieguotų viršūnių. Kelias visą dieną driekiasi palei upes. Nakvynė prie terminių mineralinių šaltinių (2390) Jilu-Suu. Reljefas: daug plokščių vietovių, keletas trumpų pakilimų. Gruntas. 70 km.

8

Tosoro perėja ir Tien Šanio perlas

DVIRAČIAI: pakilimas palei upę Jilu-Suu iki Tosoro perėjos (3893 m, išvertus iš tiurkų kalbos reiškia „priekio postas“ arba „prieš postas“). Nusileidimas į mėlynąjį Tian Šanio perlą – Issyk-Kul ežerą (1609 m, antras pagal dydį aukštuminis kalnų ežeras pasaulyje po Titikakos ežero Pietų Amerikoje). Kelio reljefas: po ilgo kilimo seks kelių kilometrų nusileidimas. Gruntas. 68 km. Nakvynė ant Issyk-Kul kranto.

9

Issyk-Kul pakrantė

DVIRAČIAI: palei Issyk-Kul krantą iki Druskos ežero. Vyrauja lygūs plotai. Gruntas. Poilsis ant ežero kranto. (15 km) Pervežimas į Biškeką (245 km). Numatomas atvykimo laikas į Biškeką apie 17 valanda. Priklausomai nuo oro sąlygų ir grupės tempo, organizatoriai turi teisę keisti programą.

*Atsižvelgiant į oro sąlygas ir grupės tempą, organizatoriai turi teisę keisti programą.

Kas įtraukta į kelionės kainą

Į kainą įskaičiuota.

  • kelionės organizavimas;
  • žygio vadovo, gido darbas ir jo išlaidos, apgyvendinimas, maistas, dviračio nuoma ir tt;
  • palydos transporto priemonės;
  • daiktų, žmonių, dviračių pervežimai numatyti programoje;
  • vairuotoju darbas, kurie taipat ruoš maista, padės su stovyklaviečių įrengimų ir tt., jų išlaidos;
  • maistas žygio metu - karštas maistas bus ruošiamas du kartus per diena, ryte ir vakare. Pietūs sausų davinių pavidalu;
  • viena nakvynė viešbutyje;
  • laužo, maisto ruošimo ir stovyklavimo įranga;
  • apmokėjimas už nakvynės vietas stovyklavietėse. Automobilių stovėjimo aikštelės;
  • įejimo mokesčiai į nacionalinius parkus ir draustinius.

Neįskaičiuota į kainą

Skrydžio bilietai, kelioninis sportinis draudimas, papildomos nakvynės viešbutyje Biškeke,jei tokiu reikės, maitinimas Biškeke, pervažiavimas iš/į oro uostą, kalnų dviračių ir šalmo nuoma jei nevešite savo; palapinės, miegmaišio, kilimėlio nuoma, jei nevešite savo,(apie 20-30 eurų). Nakvynės pagal pageidavimą jurtose ar kitur. Suvenyrai, pirties nuoma ir kt. asmeninės išlaidos.

Būtina įranga

  • Dviračio šalmas, nedidelė kuprinė (17-20l) asmeniniams daiktams;
  • stalo įrankiai (puodelis, šaukštas, dubuo, peilis);
  • Žibintas ant galvos, priekinis dviračio žibintas, 2L vandens butelis arba camel back;
  • vaikščiojimo (jojimo) batai;
  • dviračių batai ir prikabinami pedalai pagal poreikį;
  • stovyklos batai (šlepetės arba sandalai);
  • asmeninės higienos priemonės;
  • termo apatiniai (drėgmę sugeriantys);
  • megztinis arba džemperis;
  • patogūs žygio drabužiai ir avalynė, šortai (dviratininko šortai), sportinės kelnės (dviratininko kelnės),
    dviratininkų pirštinės (arba nebrangios statybinės pirštinės);
  • marškinėliai trumpomis ir ilgomis rankovėmis;
  • asmeninė pirmosios pagalbos vaistinėlė (mėgstamiausi vaistai, šildantis tepalas, kremas nuo saulės);
  • boloninis kostiumas: vėjo, lietaus striukė ir kelnės;
  • skraistė nuo lietaus;
  • skrybėlė, panama (bandana, kepurė ir kt.);
  • kojinės lengvos ir šiltos;
  • apatiniais, maudymosi kelnaitės, šortai, kostiumėlis.

Kokią įrangą galite suteikti ?
Vietoje galima išsinuomuoti 2-vietę palapinė, miegmaišį ir kilimėlį. Mokama papildomai.

Informacija apie dalyvavimo dviračių žygyje detales:
Taigi, keli žodžiai apie šią nuostabią vietą, kurią ketinate aplankyti. Didžiausias Kirgizijos ežeras Issyk-Kul yra vienas didžiausių kalnų ežerų pasaulyje. Issyk-Kul ežeras teisėtai vadinamas Vidurinės Azijos perlu. Issyk-Kul yra antras skaidriausias ežeras pasaulyje po Baikalo ežero. Švelnios žiemos ir vandens šilumos atsargos bei ežero druskingumas neleidžia jam net žiemą pasidengti ledu.
Issyk-Kul yra tarp dviejų Šiaurės Tien Šanio kalnagūbrių; Šiaurinis jos krantas yra Kungey-Alatau kalnagūbrio papėdė, o pietinis - Terskey-Alatau kalnagūbrio papėdė, kurios aukščiausia vieta siekia 5200 m. Šiauriniai kalnų šlaitai yra padengti eglynais, pietinius dengia tik stepinė augalija.
Susitikimo vieta:
Dabar apie dalyvavimo dviračių žygyje Tien Šanio kalnuose detales. Rekomenduojame į Biškeką atvykti diena anksčiau pailsėti po ilgo skrydžio. Grupė renkasi svečių namuose. Pagal poreikį galėsim organizuoti pasitikimą ir pervežimą, arba nesunkiai gaima atvykti patiems.  Netoli šių svečių namų yra dviračių nuoma.
Žygio dalyviai, atvykę turo pradžios dieną, į svečių namus turi atvykti ne vėliau kaip 8 val.
Po trumpo instruktažo mums suteikiama turistinės įrangos nuoma. Tada palydos automobiliu judame į dviračių nuomos punktą. Nuomai gali prireikti  grynųjų pinigų užstato (100-200 eurų) arba dalinio grynųjų pinigų užstato (50-100 eurų) + dokumentas.
Išsirinkę dviračius ir pasirašę reikiamus dokumentus automobiliu pajudėsime į dviračių žygio pradžios vietą.
Reikalavimai dalyviams:
Norintiems dalyvauti žygyje , reiktu turėti patirtį važinėjant kalnų diviračiu pavarų valdyme. Dalis trasos driekiasi gruntiniais keliais, dalis – asfaltu. Vietomis yra stačių pakilimų, kur tenka stumti dviratį. Palydos automobiliai turistams veža maistą, daiktus, įrangą. Kai kuriose maršruto atkarpose t veža žygio dalyvius ir dviračius.

Trasos tipas: plokščia / kalvos / kalnai/ akmenuota/ asfaltas / gruntas / kaimo kelias…

Daugiausia keliaujame gruntiniais keliais ir šiek tiek asfaltu.

Judėjimo tvarka, vidutinis greitis:

Paprastai judėjimo tvarka yra tokia: nedidelei grupei vadovauja vienas instruktorius. Instruktorius pasirenka judėjimo greitį, stengdamasis atsižvelgti į visų dalyvių galimybes.

Koks bus krūvis? Ar galiu susitvarkyti?

Kasdien turistai nukeliauja po 30-100 km kalnuota ir miškinga vietove. Žygis skirtas vidutinio ir aukštesnio  fizinio pasirengimo žmogui, ne sportininkui, bet ir ne dėdei su alaus pilvu. Kaip rodo ilgametė kelionių dviračiais patirtis, visi atitinka normą, tačiau su skirtingu komfortu. Prieš kelionė likus bent mėnesiui ar dviems, rekomenduojame papildomai sportuoti ištvermei. Jei būsite pasiruošę, galėsite mėgautis aplinkiniais kraštovaizdžiais.

Mūsų gidai

Marat Pavlenko
Marat Pavlenko
https://www.facebook.com/profile.php?id=100086766867498

Patirtis turizmo srityje: 22 years

Andrius Stonys
Andrius Stonys
https://www.facebook.com/andrius.stonys.39

Patirtis turizmo srityje: 24 years

Kiti mūsų turai